(V)i vill också satsa mer på skolan!

Vänsterpartiet i Norrköping har under minst 8 års tid velat satsa mer på skolan. Det finns dokumenterat bland annat de gånger vi lagt egna budgetförslag i kommunfullmäktige. De gånger vi samarbetat med S och Mp har vi varje gång lyckats driva igenom mer pengar till skolan än vad som annars varit fallet. Mer pengar än vad socialdemokraterna föreslagit. Att det inte blivit mer än vad det blivit beror på att för s har det alltid funnits något annat som varit viktigare.
Men (v)i ger oss inte. Vi föreslår även framöver mer pengar till skolan. I vårt valprogram föreslår vi 450 nya jobb i kommunen under mandatperioden. Drygt 100 om året. Många av dessa menar vi ska hamna i grundskolan. För den som vill ha mer personal i skolan och vill förhindra att Mattias Sundin (Fp) blir chef för skolan i Norrköping är valet enkelt. Rösta på Vänsterpartiet i kommunalvalet. Mattias Sundin, folkpartiet och den borgerliga alliansen står för en konservativ och reaktionär skolpolitik med en tillbakagång bland annat till gamla ordningsbetyg.
Vi är också, som vi tidigare sagt, beredda att ta på oss ordförandeskapet i Barn- och ungdomsnämnden såväl som i andra nämnder.

Rodi Ailert, oppositionsråd
Lotta Andersson, kommunfullmäktigeledamot