Rapport från kommunalrådet!

Tack för i år!

Nu är de sista nämnderna avklarade för i år. Vi har fantastiska förtroendevalda som ägnar mycket tid åt att läsa in handlingar och vara med på möten. Man Mona 2kan som ledamot eller ersättare ibland tänka att det inte spelar någon roll och att vårt arbete sker i det tysta. Men det är just det där vardagsslitet i nämnder, bolag och övriga organ där vi är representerade, som gör skillnad! Vi gör ständigt vänsteravtryck i kommunens olika beslut och det gynnar alla som bor och vistas i Norrköping. Vi vill ha ett rättvist och solidariskt samhälle och det kan bara uppnås genom vår politik. Så fortsätt att gneta på – du behövs!

Nu är de sista nämnderna avklarade för i år. Vi har fantastiska förtroendevalda som ägnar mycket tid åt att läsa in handlingar och vara med på möten. Man kan som ledamot eller ersättare ibland tänka att det inte spelar någon roll och att vårt arbete sker i det tysta. Men det är just det där vardagsslitet i nämnder, bolag och övriga organ där vi är representerade, som gör skillnad! Vi gör ständigt vänsteravtryck i kommunens olika beslut och det gynnar alla som bor och vistas i Norrköping. Vi vill ha ett rättvist och solidariskt samhälle och det kan bara uppnås genom vår politik. Så fortsätt att gneta på – du behövs!

Jag tänker också på alla engagerade medlemmar som kommer på våra möten. Vi har en ständig tillströmning av nya eller presumtiva medlemmar som också vill vara med och göra skillnad. En del vill göra en praktisk insats genom trappspring, dörrknackning och torgmöten. Andra vill fördjupa sig i handlingsprogram och valmanifest. Oj, så många ansikten som just nu dyker upp i mitt minne! Goda minnen att vila i när vardagen känns tung.

Men nu vilar vi upp oss över helgerna kamrater! Nästa år flyttar vi fram våra positioner i Norrköping – tillsammans ska vi göra det!

God jul och ett riktigt Rött Nytt År!!

/Mona Olsson