Psykiatrin i Fokus!

PiF!  (Psykiatrin i fokus! Vänsterpartiet Norrköping) startade igår måndag den 10 nov upp sitt arbete genom att lyssna på invigningen av Psykiatriska veckan 2014. Tre personer stod på scen och framförde kortare invigningstal, representant för Strategisk Samverkan Öster, socialdirektören för Norrköpings kommun och vård- o omsorgsdirektören.

invignpsyk
Klicka för större bild

Efter invigningen hölls ett föredrag om vikten av samverkan, där flera exempel från Stockholms omsorg och psykiatri beskrevs.

samverkapsyk
Klicka för större bild

Mer info om föredrag och aktiviteter under psykiatriska veckan finns i evenemangsfoldern, här är länk till den!

Efter föredraget blev det samling med fika. Mona Olsson, som också suttit bland publiken, slöt upp. Likaså gjorde Per Åke Olofsson, ordförande RSMH Norrköping (Riksförbundet social och mental hälsa).

fikapsyk
Klicka för större bild. Fr vänster: Annika Sköld Leonard, Malin Östh, Per Åke Olofsson(RSMH) och Mona Olsson. Foto: Lottie Broman
fikapsyk2
Mona Olsson och Annika Sköld Leonard

Om den sakpolitiska gruppen PiF! här!