Årsmöte

Årsmöte 2017

Söndagen den 29 januari höll Vänsterpartiet Norrköping årsmöte i partilokalen.

Peter Butros hälsade välkommen och frågade medlemmarna om alla fått kallelsen i tid samt bestämde röstlängden. En extra punkt lades till dagordningen,  med information om hur läget är gällande lokalen. Till ordförande valdes Malin Östh från Vänsterpartiet Söderköping. Peter Butros valdes till sekreterare och Christina Tenselius valdes till justerare.

Styrelsen presenterade sedvanligt verksamhetsberättelse och ekonomisk berättelse. Revisorn läste revisionsberättelse och mötet gav avgående styrelse ansvarsfrihet. Sen togs ny verksamhetsplan och budget.

Församlingen gjorde paus och bjöds på fika med bl.a. mackor och dajmtårta.

Den tillsatta gruppen med ansvar för att söka ny lokal berättade sen om hur långt dom kommit och vilka lokaler dom tittat på. Medlemmarna ställde frågor och en del idéer kom upp.

Det blev dags för valberedningen att redogöra för sitt förslag till ny styrelse. Anna Björkdahl valdes till ny ordförande, efter avgående Peter Butros. Till ordinarie ledamöter valdes Olof Carlstein, Deniz Tütüncü, Nicklas Lundström och Elin Melander. Till ersättare i nämnd ordning valdes Linus Nordmark, Hadeel Said Ali och Loreena Peralta.

Nyvalda styrelsen. Fr. v. Olof Carlstein, Elin Melander, Nicklas Lundström, Loreena Peralta, Linus Nordmark, Deniz Tütüncü, Anna Björkdahl och Hadeel Said Ali.

Anna Björkdahl presenterade sig själv och betonade att det vi gör i Vänsterpartiet Norrköping gör vi tillsammans.

Nya ordförandens Anna Björkdahl presenterar sig

Till revisorer kommande år valdes Kerstin Kalered och Peter Butros. Till valberedning ytterligare ett år valde Ricardo Olivares, Lottie Broman och Annika Kaiser. Valberedningen ville också ha förslag på ledamöter till årets distriktskoferens. Förslag kom in men ärendet sköts upp till kommande medlemsmöte.

Deniz Tütüncü som fört talarstatistik redovisade siffrorna som var mycket jämnt fördelade mellan män och kvinnor. Mötet avslutades.

Avgående ordföranden Peter Butros avtackas och får välja chokladkaka.

Avgående ledamot Helen Alpfjord tackas och får välja chokladkaka.

Mötesordförande Malin Östh får en påse som tack.

Peter Butros berättar om sina planer för framtiden i partiet

Två som varit aktiva i Vänsterpartiet länge. Kerstin Hildebrand och Bengt Nordstrand.