Festligheter

Sommar/Utflyttningsfest

Många, både medlemmar och sympatisörer, samlades till fest lördagen den 10 juni för minnas allt som hänt i partiet och i lokalen i Norrköping.

Olika sorters mat grillades på grillarna på gården och styrelsen hade ordnat med sallader, dryck och annat tillbehör. Lokalen var trevligt dekorerad med ballonger och girlander. Det var feststämning och massor av folk. Fler bord och stolar fick plockas fram efter hand.

Efter maten blev det underhållning av Integrationskören, med Malin Karlsson som ledare och gitarrist. Det avslutades med allsång och ett fantastiskt trumsolo. Stämningen var hög.

Sen kom tre av våra äldre medlemmar fram och berättade lite om vad som hänt i lokalen och i Vänstern i Norrköping genom åren. Det var Kerstin Hildebrand, Inger Rosen Wronka och Lars-Göran Ölander. Vänsterpartiet Östergötlands historia inklusive Vänsterpartiet Norrköpings kommer i september att presenteras i en jubileumsbok som bl.a. Kerstin och Inger jobbar med.

På bilden nedan fr.v: Lars-Göran Ölander, Inger Rosen Wronka, Marja Lindberg, Kerstin Hildebrand och Jan Olof Karlsson, alla aktiva i V Norrköping genom åren.

Kerstin Hildebrand och Bengt Nordstrand hade tillsammans med styrelsen utformat ett quiz om partiets historia. Det var knepigt, ingen lyckades svara rätt på alla frågor, men det var väldigt lärorikt. Nedan fler bilder från festen.