Medlemmarna

Medlemsmöte och invigning av nya lokalen

Onsdagen den 13 september hölls höstens första medlemsmöte samtidigt som vi invigde Vänsterpartiet Norrköpings nya partilokal.

Det hela inleddes med tårta och kaffe. Sedan berättade styrelsen om den nya lokalen, bl.a. om hur hyreskontraktet ser ut och vad som är kvar att göra innan allt är klart. Tyvärr kan inte orkestern repetera i lokalen eftersom det är lägenheter alldeles intill.

Mötet fortsatte med presentation av de olika grupperna som jobbar med våra huvudsakliga valfrågor. Det föranledde en del diskussion om valplattformens innehåll, en diskussion som kommer att fortsätta.

Mona Olsson och Ricardo Olivares pratade budget. Den budget vi lägger nu är den vi går till val på, så det är viktigt att vi får med de frågor vi vill driva. Ricardo visade utförlig statistik på hur det ser ut i Norrköpings kommun, när det gäller arbetslöshet, utbildningsnivå osv, och hur Norrköping ligger till jämfört med liknande kommuner i landet.

Den nya lokalen har precis som den förra några trevliga pelare, sa ordföranden Anna Björkdahl, men det är vi ju vana vid.