Regionala frågor

Vänsterpartiet Östergötland

Tyck till om den politik vi ska gå till val i Östergötland!

En arbetsgrupp har under 2013 tagit fram förslag till Hälso- och sjukvårdspolitisk program för Östergötland respektive Regionalpolitiskt program.  Arbetsgruppen består av företrädare för Landstingsgruppen och Östsam.  Sekreterare i gruppen är Nicklas Lundström, politisk sekreterare på landstinget.

Programmen utgör grunden för den politik som Vänsterpartiet i Östergötland kommer att arbeta under 2014-2017 och slår fast de huvudsakliga och principiella ståndpunkterna.

Distriktsstyrelsen är angelägen om att alla medlemmar i distriktet ska känna en delaktighet, få sin röst hörd och ges möjlighet att påverka. Distriktsstyrelsen uppmanar därför alla medlemmar att inkomma med skriftliga synpunkter till sekreteraren i gruppen Nicklas Lundström, [email protected].

senast den 7 oktober.

Svaren och synpunkter kommer att behandlas, och färdigt förslag för motionsbearbetning fastställs på DS-möte den 9 oktober. Slutgiltigt beslut om hur programmen ska se ut tas sedan på Valkonferensen den 16 november i Linköping. Som ni ser kommer att finnas fler tillfällen att både som enskild medlem och i övrigt, framföra synpunkter på programmen

Formella remissinstanser är partiföreningar, landstingsgruppen, Östsamgruppen, UV Östergötland och VSF Östergötland.

Dokumenten finns här på sidan, se Studier/Övrigt – Dokument.

Rättvis sjukvård

RegionalaProgram

Information och länkar till dokumenten har gått ut till medlemmarna via e-post.