Deniz Tütüncü

Internationella kvinnodagen

Internationella kvinnodagen firades med fackeltåg och paneldebatt om aborträtten.

Vänsterpartiet Norrköping och Feministiskt Initiativ arrangerade den årliga demonstrationen under parollen ”Stå upp för aborträtten”. Tillsammans gick ca 200 personer i fackeltåg från Hörsalsparken till Arbetets museum. Utanför Arbetets museum talade Linda Snecker, rättspolitisk talesperson, Vänsterpartiet, Sofi Holmin Fridell, Feministiskt Initiativ Norrköping och Juta Kawalerowicz, talesperson polska vänsterpartiet Razem (på engelska)
Det hela avslutades med poetry slam av Zorba Asplund, poet och satiriker. Deniz Tütüncü tackade alla som deltagit och uppmanade till fortsatt kamp. Sen bjöds alla in till Laxholmskällaren för att lyssna på paneldebatten, som arrangerades av Vänsterpartiet Norrköping.

Alla samlar ihop sig vid Hörsalsparken
På väg. Klicka för större bild.
Julia ropade slagord.
På väg
Samling utanför Arbetets Museum
Linda Snecker talar
Muffins, pins och tygkassar till försäljning

Panelsamtal om aborträtten. Moderator Carina Milde. I panelen: Linda Snecker, rättspolitiskt talesperson Vänsterpartiet, Juta Kawalerowicz, talesperson polska vänsterpartiet Razem, Emilie Weiderud, Policyrådgivare sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter på Svenska Kyrkans Internationella avdelning.

Deniz Tütüncü, Väsnterpartiet Norrköping, hälsar välkommen till panelsamtalet.
Moderator Carina Milde
Panelen fr.v. Linda Snecker, Emilie Weiderud, och Juta Kawalerowicz