Kommunpolitik

”Vi står upp för Hageby!”

Norrköpings Tidningar uppmärksammar tisdagen den 5 februari att Vänsterpartiet Norrköping är kritiska till nedskärningar som drabbar de så kallade utsatta områdena i stan. Nicklas Lundström skriver på Facebook och uttalar sig i tidningen:

VI STÅR UPP FÖR HAGEBY! ❤️
När Kvartetten nu skär ner så drabbas vanligt folk hårdast medan höginkomsttagarna kommer undan. Vänstern står alltid upp för Norrköpings arbetarstadsdelar.

”– När man halverar den så kallade Hagebymiljonen (kultur- och fritidsaktiviteter i Hageby) drabbas den stadsdelen extra hårt. När man skär ned i välfärden påverkas dessa så kallade utsatta områden hårdare. Nedskärningarna får motsatt effekt i arbetet för att förbättra levnadsförhållandena i dessa områden. Vi vill att det ska satsas på Hagebyhallen. En hall som varit kraftigt eftersatt i underhåll. Det är en bra åtgärd. Men det behövs mer. Fram till i dag har man satsat på typiska medelklassområden. Man kan inte bara satsa på utemiljöer i innerstan, säger oppositionsrådet Nicklas Lundström (V).”

Foto på artikeln i pappersbilagan den 5 februari

Här är länk till artikeln på nt.se.

Visningsbilden: Ricardo Olivares valkampanjar utanför vårdcentralen i Hageby, i september 2018.