EU politik

Stark gemensam insats vid valkonferensen

Vänsterpartiets östgötadistrikt hade omkring fyrtio funktionärer som möjliggjorde att partiets nationella EU-valkonferens kunde hållas på Louis De Geer konsert & kongress under helgen. Merparten av funktionärerna kom från Norrköpings partiförening, varav flera gjorde sin första insats för partiet.- Det känns jättekul att så många ville engagera sig och göra detta möjligt. Som lokal ordförande är jag stolt över att vi kan samla ihop folk och genomföra en rikstäckande konferens för partiet, säger Olof Carlstein, ordförande för Vänsterpartiet i Norrköping. Funktionärerna agerade bland annat vakter vid dörrar och garderob, stod vid informationsborden samt hjälpte konferensdeltagarna på andra sätt.Olof Carlstein fortsätter:- Vi har fått höra att deltagarna var nöjda med arrangemanget vilket är extra glädjande. Den noggranna planeringen och det förberedande arbetet gav resultat. Det känns som ett bra startskott på EU-valrörelsen. Här kan du läsa mer om EU-valkonferensen. Vad beslutades om valplattformen och vilka står på listan i EU-valet?

En (o)vanlig dag på jobbet som dörrvakt.

Olof Carlstein, Luis Mohaparta och Rodi Ailert var några av lokalföreningens många engagerade partiarbetare.

Alla var där! Partistyrelsen med Jonas Sjöstedt i spetsen, ombuden, riksdagsledamöter, partikansliet, funktionärer och åhörare samlades på Louis de Geer under helgen.