1 Maj

1 maj med Ali Esbati

I år satsar Norrköpingsvänstern återigen på ett riktigt stort 1 maj. Vänsterprofilen och partiets ekonomisk-politiske talesperson Ali Esbati är huvudtalare. Årets paroll är ”Alla ska ha råd”. Vänsterpartiets ordförande Sara Perlman kommenterar:

–  Jag ser verkligen fram emot årets 1 maj. Allra roligast är nog att vi får hit vår ekonomisk-politiske talesperson Ali Esbati. En av Sveriges allra skarpaste och mest kända vänsterpolitiker. Dessutom bjuder vi på Angelica Mavas grymma Reaggegung. Just Reggae börjar bli en tradition för oss och det passar ju jäkligt bra då Skärblacka är Sveriges Reggaehuvudstad!

Nicklas Lundström är gruppledare i Norrköping och också en av talarna:

–  För många Norrköpingsfamiljer råder nu ekonomisk kris, priserna ökar och lönerna sjunker faktiskt. Som vanligt är det vanliga arbetare och fattiga som drabbas värst, de rika klarar sig alltid. Höger/SD-styret både i kommunen och i riksdagen sitter på sina händer och pratar om nedskärningar istället för att hjälpa folket. Årets 1 maj blir en protest mot det.

Ytterligare information:

10.30 – Frukost på ABF vid Skvallertorget

11.00 – Vi samlas på Skvallertorget (Kungsgatan 41)

11.30 – Avmarsch mot Vasaparken via Västgötebacken och Drottninggatan

12.00-14.00 – Tal och musik i Vasaparken

Marschväg

Start  på Skvallertorget. Vi marscherar nerför Västgötabacken. Över Gamlebro. Fram på Järnbrogatan.  Vi svänger sedan upp på Repslagargatan fram till Hörsalsparken. Sedan Drottninggatan upp till Sankt Persgatan där vi svänger av och går Olai Kyrkogata söderut.

Vi följer Olai Kyrkogata över Södra promenaden och in i Vasaparken.

Talare:

Riksdagsledamot Ali Esbati

Gruppledare Nicklas Lundström

Ung Vänsters Tindra Lindblad

Underhållning

Rrriotsamba Norrköping, Angelica Mava,

Det kommer även finnas matservering i Vasaparken, samt kaffe, barnaktiviteter och massa annat skoj.

Årets 1 maj-insamling går till Rädda Barnen.

Välkommen!!