1 Maj

Häng med i Norrköpings största första maj-tåg!

Vänsterpartiet bjuder in till en festlig dag som avslutas i Vasaparken med ingen mindre än artisten Adam Tensta på scen!

Vi bjuder på frukost och fika redan från kl. 9 på ABF Bergslagsgården dit alla är välkomna. Samling sker på Skvallertorget kl. 11 där bland annat Vänsterns Blåsorkester spelar.
Kl 11.30 avgår det största första maj-tåget i Norrköping från Skvallertorget via Drottninggatan för tal och musik i Vasaparken. Där kommer det finnas mat till försäljning och aktiviteter för barn som ansiktsmålning. Ta med dig vänner och familj, ingen är för ung eller för gammal.

Tillsammans går vi ihop på 1 maj och manifesterar för vår frihet. Vänsterpartiet vill inget mindre än allas frihet. Frihet från våld och fattigdom. Frihet från diskriminering och rasism. Frihet till våra kroppar och till vår kärlek. Frihet för barn att växa upp i trygghet och få den kunskap och det stöd som behövs för att utveckla just deras förmågor. Frihet till ett gott och meningsfullt arbetsliv med bra lön. Frihet till en värdig och innehållsrik ålderdom med rättvis pension. Frihet att leva och utvecklas i en hållbar värld.

Barnvänligt

Tider: