Jonas Sjöstedt skriver i sin blogg…om oss!

Jonas Sjöstedt skriver i sing blogg, onsdagen den 23 maj, om oss här i Norrköping i inlägget…

Norrköping visar att vänstern gör skillnad”

”Det ska märkas att vänstern är med och styr. I Norrköping märks det. Vänsterpartiet ansvarar för äldreomsorgen och tar steg för steg tillbaka privatiseringarna. Nu sätter kommunen hårt mot hårt mot Attendo som har misskött sig i äldreomsorgen. Det privata företaget tvingas betala tillbaks pengar till kommunnen för att de inte har hållit vad de har lovat och verksamhet återtas till gemensam regi. Läs mer i NT och ekot

Jag har besökt Norrköping och äldreboenden vid två tillfällen. Jag har blivit imponerad över hur kommunen satsar på att höja kvaliteten och på personalen för att uppnå förbättringar. Kontrasten till borgerligt styrda Linköping blir allt större, där dominerar privata utförare och personalen pressas ofta hårt med låg bemanning. I Norrköping går utvecklingen åt andra hållet. Först var S och MP tveksamma till att återta verksamhet fick jag höra, nu har Vänsterpartiet lyckats övertyga dem om att det är bättre. Vänsterpartiet gör skillnad för de äldres omsorg. De privata riskkapitalbolagen får maka på sig, varje skattekrona ska gå till välfärden.”

Jonas Sjöstedt