Nationellt

Heldag med Ulla Andersson och Hans Linde

Riksdagsledamöterna Ulla Andersson (V) och Hans Linde (V) besökte Norrköping måndagen den 30 november.

Ricardo Olivares (V)hämtade på stationen kl.10:30 och de for direkt till Kooptjänst där Lelle Karlsson (V) mötte upp. Det blev samtal med flera deltagare samt intervju med P4 Östergötland.
Efter lunch blev det besök på Transport avd. 4. Där fanns också vår ordförande Peter Butros (V) med.
Sen besöktes Hyresgästföreningen på Skepparegatan, där mötte Nicklas Lundström (V) (kommunstyrelsen) upp. De träffade bl.a.  Anita Landegren, ordförande Hyresgästföreningen.

Under mötet med ledningen diskuterade Ulla, Hans och Nicklas flera frågor vi var överens med Hyresgästföreningen om. Bland annat att det är illa att Norrköpings kommun tar ut 211 miljoner i vinst från hyresgästerna i Hyresbostäder AB. Dessutom lyfte vi behovet av att renoveringar av hyresrätter måste kunna ske till betydligt lindrigare hyreshöjningar än idag. Det finns också ett stort behov av att bygga billiga hyresrätter i Norrköping. (Rapport: Nicklas Lundström)

Dagen avslutades med ett Öppet möte på Cnema, dit alla var välkomna. Ulla och Hans gick tillsammans igenom Vänsterpartiets aktuella politiska frågor.
”Vi har en mycket bra politik som omfattar allt som rör välfärd, behovet av investeringar och flyktingpolitiken. Nu gäller det att komma ut till folk och skapa rörelse! Tack båda för ett mycket bra möte!” sa Kerstin Hildebrand, åhörare, efter mötet.

ulla o hans
Ulla Andersson och Hans Linde. Foto: Linda Snecker