Distriktet

Distriktets årskonferens 2016

Lördagen 12 mars träffades vänsterpartister från hela Östergötland för Distriktets Årskonferens. Vädret var strålande och denna gång höll vi till en den mycket vackra gamla Folkets Hus-lokalen i Åtvidaberg.

Dåk2016

Omkring 35 ombud från partiföreningarna var på plats och totalt var vi nästan 50 personer. Inbjuden gästordförande var riksdags- och partistyrelseledamoten Karin Rågsjö.

dåk2016 NEL3

Ett nytt inslag var att ”Östgötapriset” delades ut för första gången. Det är partiföreningarna som nominerar och priset går till en organisation eller person som arbetar med integration eller jämställdhet. Denna gång gick priset på 10 000 kronor till ”Refugees Welcome Norrköping” för deras praktiska solidaritetsarbete och stora manifestationer för flyktingsolidaritet.

dåk2016 NEL (2)
Linda Snecker delar ut Östgötapriset till ”Refugees Welcome Norrköping”
Dåk20162 (2)

Särskilt uppskattat i år var också de feministiska förmötet som vidareutvecklats från tidigare års möten. Dagen förlöpte i övrigt smidigt, alla valärenden sköttes med acklamation och vi var klara i utsatt tid.

Dåk2016NEL

Den nya distriktsstyrelsen ser ut på följande sätt, vi lyckönskar särskilt de nya ersättarna Anna och Jonas.

ORDFÖRANDE:
Linda Snecker