Debattartikel

Linda Snecker: ”Det blev tyvärr en alldeles för händelserik natt tillsammans med polisen i Norrköping.” / Debattartikel i NT.

Östergötlands riksdagspolitiker Linda Snecker åkte med polisen i fredags natt. Linda är rättspolitisk talesperson och sitter i styrelsen för polisregion öst, och kände att hon ville se hur polisens situation är.  De problem med bilbränder och stenkastning mot polis och räddningstjänst som just nu finns i vissa ytterområden, som Hageby och Klockaretorpet, gjorde det angeläget att följa med som passagerare i en polisbil under en natt.

”Jag hoppas få en konkret insyn i polisens arbete” säger Linda.

Här är länkar till artiklar som skrivits i helgen, på nt.se:

Politiker åker med polisen i natt.

Politiker fick bevittna bilbrand

Linda skriver på Facebook:

Det blev tyvärr en alldeles för händelserik natt tillsammans med polisen i Norrköping. En bil brinner igen i Klockartorpet, polis och brandkår snabbt på plats. Det här måste få ett slut. Nu.

bilbrand klocket Linda
Foto: Linda Snecker

* * *

Den 9 juni hade Linda Snecker en debattartikel i Norrköpings Tidningar, gällande problemen med bränder, stenkastning och utanförskapet i vissa av våra förorter.

Läs artikeln på nt.se här.

Läs den skannade artikeln här nedan:

Debattartikel nt 9 juni Linda S